torsdag 4. oktober 2012

Tyttebærkasse eller skoleransel?


På sensommeren, kjøpte jeg denne "ranselen" av ei hyggelig jente via Facebooksiden NEEDY
som jeg har fortalt om før.
Det viste seg at det var en hyggelig butikk hun jobbet i også da jeg hentet den, 
så jeg kom ut derfra med litt mer enn denne.

Jeg fikk fortalt at dette var en gammel ransel, og man kan se restene etter skinnreimene på baksiden av kassen. I ettertid, har jeg fått høre at man kalte disse for "tyttebærkasser" under krigen, og at de ble brukt også til dette formålet: å frakte tyttebær. Noen som vet noe mer?






Jeg har foreløpig bare satt denne her på kjøkkenet, 
men har planer om å henge den opp på veggen her en plass og ha magasiner i *smiler*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!