torsdag 18. oktober 2012

Doctors order

Vi spiser altfor lite fisk og grønnsaker iflg ekspertenes statistikker. 
Dette inkluderer dessverre også meg!
Men dette fiskemåltidet er ett av de jeg har oftest. 
Kjapt,enkelt og lettvint! Akkurat som jeg liker det *smiler*

Du legger en fiskefilet av ønsket type, fersk eller frossen, på et stykke aluminiumsfolie. 
Kutt opp det du måtte ha av passende grønnsaker i kjøleskapet. 
Her har jeg brukt gulrot, paprika, asparges, løk og tomat. 
Dryss på litt sitronpepper og evt litt gressløk og en klatt smør, før du putter den i ovnen på 200 gr. 
Avhengig av om du har brukt fersk eller frossen fisk, er retten er ferdig på 15-20 min. 
Akkurat tidsnok til å koke ris.
Server gjerne med en klatt rømme.


Om sommeren putter jeg oppi poteter i båter, 
og dermed kan du ta med deg et helt middagsmåltid når du skal ut på fjorden og grille!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!