torsdag 6. desember 2012

Nostalgisk plast?


Idag har dette lille plasttreet kommet frem i vinduskarmen på gutterommet.
 På starten av 90-tallet kom det opp i vinduskarmen til min eldstemann for første gang,
og fulgt ham hver jul siden det, så det har holdt seg godt.

 Godt og godt tenker du vel, det ser vel ut som et hvilket som helst annet utspjåket plasttre! 
Og jeg må vel innrømme at jeg liker bedre naturmaterialer enn plast.
Men det altså ikke hvilket som helst tre. Mange kjære minner gjemmer seg i dette treet, 
og min eldste sønn hadde nok savnet det om det ikke stod og ventet på rommet hans når han kom hjem fra Nord-Norge til jul.

Det er rart med disse minnene, tradisjonene og vanene vi har. 
Selv har jeg en salig blanding av farger, alder og stil på min julepynt både på treet og ellers i huset. 
Det hadde IKKE blitt julestemning for meg om alt skulle byttes ut i årets farger og fasonger. 

Har du julepynt med minner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!