torsdag 27. september 2012

Ei kasse med pærer


I hagen til pappa står et pæretre. Det har stått der siden jeg var lita, 
og jeg husker hvor deilige desserter som ble tryllet fram hvert år fra dette treet. 

Det var nøye planlagt. Pærene var først plukket ned, og lå til modning i matkjelleren til de var passe myke. Da var det full jobbing i heimen. Pappa skrellet pærene, og mamma hermetiserte. 
Glass og pærer, skrell og sukker om hverandre på mitt kjære barndomskjøkken.


 I dag har jeg kvelden foran meg med denne herlige kassa med pærer.

2 kommentarer:

  1. Oh <3 DETTE var jammen meg koselig <3 Kassa er nå din da, men , hihi , skjønner hva du mener <3 Så lekkert <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!Kjempefin kasse, og nå er den min ja ;))

      Slett

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!