fredag 7. september 2012

Med fisk på fisketur?


Ja det føltes nesten sånn, der jeg stod og bakte blåbærmuffins igår kveld for å ta med til fjells....

 Jeg skal nemlig til fjells på hyttetur med DISSE herlige jentene, og tenkte å overraske dem med noen nydelige blåbærmuffins. Jeg har vist dere bilder av de før HER
men fikk lyst til å dele oppskriften også med dere*smiler*

Blåbærmuffins


Lag dobbelt porsjon når du er igang. Muffinsene er flotte å fryse ned;)

2 stk egg
1,5 dl sukker
75 g smeltet smør
0,5 dl melk
3 dl hvetemel
1 ts bakepulver
2 dl blåbær
Fremgangsmåte
(20 stk vanlig størrelse, i mine amerikanske muffinsformer her, blir det ca 10))

Sett ovnen på 225 grader C.

Visp egg og sukker til eggedosis. Tilsett det smeltede smøret, mel og bakepulver vekselvis med melken. Ha i blåbærene.

Ha røren i muffinsformer og stek midt i ovnen i 12-15 minutter.

Serveres varme eller lune med litt blåbærsyltetøy og pisket krem eller is til.


På kjøkkenbenken har det kommet litt nytt, kan du se hva det er? Jepp, et koppestativ!
Mangler bare noen flere kopper, foreløpig er kun mine to kopper fra Chios hengt opp....


God helg 


4 kommentarer:

  1. Kos deg masse på tur, med herlige jenter og deilige muffens!!!
    God helg!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Muffinsene gikk ned på høykant, og helga ble topp med toppers jenter;)

      Slett
  2. Du kunne jo sendt noen mufins på gutte tur også:-) God tur:) ( hi hi hi hi)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg prøvde å prakke med han noen, men de lå igjen her i fryseren når jeg kom hjem. Makan til mannfolk, hi,hi..

      Slett

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!