lørdag 2. juni 2012

Hjemmelagede sjablonger

Hyggelig å se at allerede så mange har tatt turen innom i min nye blogg *smiler*
Jeg har fått tid til litt maling innimellom slaga idag, og her er resultatet.



Selv om det finnes mange flotte sjablonger å få kjøpt, så lager jeg ofte mine egne.
Det fine med å lage sine egne er at det er billig, ganske enkelt å få til og at du kan velge egne motiver. Her er det bare å slippe fantasien løs. Et stort utvalg skrifttyper kan du velge og vrake i dersom du bruker datamaskinen og skriver ut derfra. Bildesøk på Google er ofte lurt for inspirasjon ;) 



Her har jeg rett og slett tegnet på frihånd på et vanlig ark, klippet ut og tapet fast på stolen. Deretter dyppet jeg en svamp i gråmaling, og trykket i vei. Hadde ikke gråmaling heller, så jeg blandet litt sort i noe hvitmaling. Enklere kan det ikke bli.
Stolen kan kjøpes Her  

Vet at mange skjærer ut på plastark til kopimaskinen også med en skalpell/tapetkniv. Da kan sjablongen brukes mange ganger, men det er litt vrient med den skjæringa i plast synes jeg. 










Nyt de små solgløttene innimellom og resten av helgen;)







2 kommentarer:

  1. Du er bare kjempe kreativ, dyktig og flink :O)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir så glad for kommentarer. Takk for det May Ruth. Håper du har funnet ut litt mer om sjablongen på kista du skulle lage? Ha en fin fredagskveld.

      Slett

Skriv gjerne noen ord , det varmer mitt ♥ Ha en fin dag videre!